Integracja sensoryczna

Zajęcia skierowane są do dzieci :

  • nadwrażliwością lub podwrażliwością np. dotykową, wzrokową, słuchową,       niepewnością grawitacyjną, nietolerancją ruchu,
  •  z opóźnieniem i zaburzeniami rozwoju mowy
  • ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, takimi jak: dysleksja, dysgrafia,  dysortografia, dyskalkulia
  • z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego
  • z ciąż wysokiego ryzyka, po powikłanych porodach, urodzonymi przez  cesarskie cięcie
  • z niepełnosprawnością umysłową
  •  niedowidzącymi i niedosłyszącymi
  • z ADHD
  • z autyzmem
  • z zespołem Downa,
  • MPD (mózgowym porażeniem dziecięcym)

Zajęcia prowadzimy według  planu opracowanego indywidualnie dla każdego dziecka.

Głównym zadaniem – podczas zajęć jest dostarczenie dziecku, takiej aktywności ruchowej,  kontrolowanej przez fizjoterapeutę oraz takiej ilości bodźców sensorycznych, które  w konsekwencji wywołają  poprawę integracji bodźców docierających do dziecka z otoczenia, jak i jego ciała.

W efekcie końcowym zajęcia przyczyniają się do poprawy funkcjonowania CUN (mózgu) dziecka, kształtują prawidłowe napięcie mięśniowe i koordynację ruchową, wpływają na zmianę jego zachowania w sferze emocjonalnej, poprawiają umiejętności językowe i poznawcze a także wpływają na lepszą efektywność uczenia się.

  • Wizyta diagnostyczna wspierająca zajęcia SI (2 spotkania po 1h) 
  • Fizjoterapia z elementami SI

Zadzwoń i dowiedz się więcej – tel: (61) 669 90 26, kom. 730 750 993