Integracja sensoryczna
Zajęcia skierowane są do dzieci :
- nadwrażliwością lub podwrażliwością np. dotykową, wzrokową, słuchową, niepewnością grawitacyjną, nietolerancją ruchu,
- z opóźnieniem i zaburzeniami rozwoju mowy
- ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, takimi jak: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
- z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego
- z ciąż wysokiego ryzyka, po powikłanych porodach, urodzonymi przez cesarskie cięcie
- z niepełnosprawnością umysłową
- niedowidzącymi i niedosłyszącymi
- z ADHD
- z autyzmem
- z zespołem Downa,
- MPD (mózgowym porażeniem dziecięcym)
Zajęcia prowadzimy według planu opracowanego indywidualnie dla każdego dziecka.
Głównym zadaniem – podczas zajęć jest dostarczenie dziecku, takiej aktywności ruchowej, kontrolowanej przez fizjoterapeutę oraz takiej ilości bodźców sensorycznych, które w konsekwencji wywołają poprawę integracji bodźców docierających do dziecka z otoczenia, jak i jego ciała.
W efekcie końcowym zajęcia przyczyniają się do poprawy funkcjonowania CUN (mózgu) dziecka, kształtują prawidłowe napięcie mięśniowe i koordynację ruchową, wpływają na zmianę jego zachowania w sferze emocjonalnej, poprawiają umiejętności językowe i poznawcze a także wpływają na lepszą efektywność uczenia się.
- Wizyta diagnostyczna wspierająca zajęcia SI (2 spotkania po 1h)
- Fizjoterapia z elementami SI
Zadzwoń i dowiedz się więcej – tel: (61) 669 90 26, kom. 730 750 993